پردیس فاطمه الزهرا(س) بندرعباس(خواهران)

آنچه که یک معلم خوب باید بداند

- مشکلات انضباطی کلاستان را درخود کلاس حل کنید.

-سعی کنید ویژگی های فردی شاگردانتان را بشناسید.

- از یافته های روانشناسی برای سنین کلاس های مورد تدریس تان استفاده کنید.

- از شغل تان بدگویی نکنید.

- نشان دهید که خودتان در کلاس تدریس و کار با دانش آموزان  لذت می برید.

- علاقه ، جدیت و پشتکار را نشان دهید.

-  ادب ، متانیت و رفتارهای شایسته را زیور خود سازید.

-خوش برخورد و با حوصله و فروتن باشید.

- از مقرارت خشک و خسته کننده دوری کنید.

-آنچه را که می خواهید شاگردانتان بدان عمل کنندواضح و روشن و با قاطعیت بیان کنید.

- از شاگردانتان انتظارهای بی جا و توقع بیش از اندازه نداشته باشید.

- دانش آموزان را به سوال کردن تشویق کنید.

- به قول ها و وعده هایتان عمل کنید .

- دانش آموزان را با دوبال بیم وامید به پرواز در آورید.

-  به دانش آموزان لقب ندهید و هر چند به شوخی آنها را با اسامی سبک نامگذاری نکنید.

-هرگز دانش آموزان را توهین نکنید.

-  قیافه ،صدا،طرز راه رفتن و سوال کردن هیچ دانش آموزی را به مسخره نگیرید.

- به سوالات خصوصی دانش آموزان شکل عمومی بدهید و سپس پاسخ بگویید.

- به کودکان مسولیت بدهید و آنها را به کار گروهی در کلاس تشویق کنید.

-  با برنامه ریزی دقیق به کلاس واردشوید.

-  هیچ سوالی را بی جواب رها نکنید.

- در تدریس جدی و منطقی باشید.

- از شیوه های نو برای تدریس استفاده کنید.

- اختلافات کلاس را با آرامش ، دوستانه و بی هیاهو حل کنید.

-  نسبت به فرد ملایم و نسبت به موضوع سخت گیر باشید

-  از انتقاد در جمع پرهیز کنید.

-  با دانش آموزان مشکل آفرین ، در بیرون کلاستان صحبت کنید.

- در مقابل بچه ها موضع گیری نکنید.

-علل قسمتی از بی نظمی را در خودتان جستجو کنید.

-بیش تر به پاداش تکیه کنید تا جریمه .

- بچه ها را با لذت یادگیری آشنا کنید .

- تشویق به موفقیت را در بچه ها زنده وفعال سازید.

-  بچه ها را از عواقب شکست نترسانید.

-  یک رابطه استوار معنوی با بچه ها به وجود آورید.

- با بچه ها همدلی  کنید.

- با فراگیران بخندید، خوشحال شوید، با آنان زندگی کنید.

- بیش تر به ریشه های بد رفتاری توجه کنید، نه خود بدرفتاری

- مکررا نپرسید چرا این کار را نکردید؟بگویید چگونه شد که این کار کردی؟

- با بچه ها همکاری کنید.

- با دانش آموزان دوست باشید ولی خیلی خودمانی نباشید.

-به حرف دانش اموزان به دقت گوش کنید.

-اگر اشتباهی کردید ، حالت دفاعی به خود نگیرید .

- از دفتر مدرسه در بدست آوردن سوابق رفتاری و تحصیلی دانش آموزان استفاده کنید.

- روش کاریتان ر ا همواره کامل و بی نقص نشمارید.