آنچه که یک معلم خوب باید بداند
- مشکلات انضباطی کلاستان را درخود کلاس حل کنید.
-سعی کنید ویژگی های فردی شاگردانتان را بشناسید.
- از یافته های روانشناسی برای سنین کلاس های مورد تدریس تان استفاده کنید.
- از شغل تان بدگویی نکنید.
- نشان دهید که خودتان در کلاس تدریس و کار با دانش آموزان لذت می برید.
- علاقه ، جدیت و پشتکار را نشان دهید.
- ادب ، متانیت و رفتارهای شایسته را زیور خود سازید.
-خوش برخورد و با حوصله و فروتن باشید.
- از مقرارت خشک و خسته کننده دوری کنید.
-آنچه را که می خواهید شاگردانتان بدان عمل کنندواضح و روشن و با قاطعیت بیان کنید.
- از شاگردانتان انتظارهای بی جا و توقع بیش از اندازه نداشته باشید.
- دانش آموزان را به سوال کردن تشویق کنید.
- به قول ها و وعده هایتان عمل کنید .
- دانش آموزان را با دوبال بیم وامید به پرواز در آورید.
- به دانش آموزان لقب ندهید و هر چند به شوخی آنها را با اسامی سبک نامگذاری نکنید.
-هرگز دانش آموزان را توهین نکنید.
- قیافه ،صدا،طرز راه رفتن و سوال کردن هیچ دانش آموزی را به مسخره نگیرید.
- به سوالات خصوصی دانش آموزان شکل عمومی بدهید و سپس پاسخ بگویید.
- به کودکان مسولیت بدهید و آنها را به کار گروهی در کلاس تشویق کنید.
- با برنامه ریزی دقیق به کلاس واردشوید.
- هیچ سوالی را بی جواب رها نکنید.
- در تدریس جدی و منطقی باشید.
- از شیوه های نو برای تدریس استفاده کنید.
- اختلافات کلاس را با آرامش ، دوستانه و بی هیاهو حل کنید.
- نسبت به فرد ملایم و نسبت به موضوع سخت گیر باشید
- از انتقاد در جمع پرهیز کنید.
- با دانش آموزان مشکل آفرین ، در بیرون کلاستان صحبت کنید.
- در مقابل بچه ها موضع گیری نکنید.
-علل قسمتی از بی نظمی را در خودتان جستجو کنید.
-بیش تر به پاداش تکیه کنید تا جریمه .
- بچه ها را با لذت یادگیری آشنا کنید .
- تشویق به موفقیت را در بچه ها زنده وفعال سازید.
- بچه ها را از عواقب شکست نترسانید.
- یک رابطه استوار معنوی با بچه ها به وجود آورید.
- با بچه ها همدلی کنید.
- با فراگیران بخندید، خوشحال شوید، با آنان زندگی کنید.
- بیش تر به ریشه های بد رفتاری توجه کنید، نه خود بدرفتاری
- مکررا نپرسید چرا این کار را نکردید؟بگویید چگونه شد که این کار کردی؟
- با بچه ها همکاری کنید.
- با دانش آموزان دوست باشید ولی خیلی خودمانی نباشید.
-به حرف دانش اموزان به دقت گوش کنید.
-اگر اشتباهی کردید ، حالت دفاعی به خود نگیرید .
- از دفتر مدرسه در بدست آوردن سوابق رفتاری و تحصیلی دانش آموزان استفاده کنید.
- روش کاریتان ر ا همواره کامل و بی نقص نشمارید.